REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Rynek inwestycyjny nieruchomości komercyjnych w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rynek inwestycyjny nieruchomości komercyjnych w Polsce [RAPORT]
W III kw. 2024 roku mogliśmy obserwować wyraźne ożywienie na polskim rynku inwestycyjnym. Na koniec września wartość transakcji osiągnęła 2,7 mld euro, co oznacza wzrost o prawie 60% rok do roku. W ostatnim kwartale zawartych zostało 7 dużych transakcji portfelowych, które stanowiły prawie 50% całkowitego wolumenu inwestycyjnego, dzięki którym m.in. odbił rynek magazynowy – wynika z najnowszego raportu "Rynek inwestycyjny nieruchomości komercyjnych w Polsce – III kw. 2024 r.," przygotowanego przez Avison Young.
Rusza nowy park handlowy N-Park Piotrków Trybunalskiartykuł
Pokaż artykuł
Rusza nowy park handlowy N-Park Piotrków Trybunalski
Za kilka dni oficjalnie rozpocznie swoją działalność kolejny nowy park handlowy sieci N-Park, której właścicielem jest firma Napollo. Tym razem w województwie łodzkim, w blisko 68-tysięcznym Piotrkowie Trybunalskim.
Koniec rozbudowy jednego z pierwszych centrów handlowych w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Koniec rozbudowy jednego z pierwszych centrów handlowych w Łodzi
W Łodzi zakończyła się rozbudowa centrum handlowego Nowa Górna. W efekcie prowadzonych prac, tuż przy istniejącym od lat i zmodernizowanym niedawno obiekcie, powstał nowoczesny park handlowy. Pod jego dachem kupujący mogą znaleźć aż 4 sklepy wielkopowierzchniowe popularnych marek.
I połowa 2024 roku na rynku powierzchni handlowych w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
I połowa 2024 roku na rynku powierzchni handlowych w Polsce [RAPORT]
Łączna powierzchnia nowoczesnych obiektów handlowych oddanych do użytku w I połowie 2024 roku w Polsce wyniosła 175 tys. mkw. – wynika z danych Colliers. W efekcie całkowite zasoby w kraju przekroczyły 13 mln mkw. Znaczna większość nowej podaży, bo ponad 90%, zrealizowana została w formie parków handlowych. W budowie znajduje się obecnie 380 tys. mkw., z czego aż 78% zaplanowane jest do oddania jeszcze w tym roku.
[Polska] Polski rynek handlowy w fazie dynamicznego wzrostuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polski rynek handlowy w fazie dynamicznego wzrostu
Łącznie w Polsce powstaje 708 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, z czego 675 000 przypada na cent...
W Polsce powstaną trzy kolejne, nowe parki handlowe Smart Parkartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce powstaną trzy kolejne, nowe parki handlowe Smart Park
Smart Park Poland uzyskał kolejne trzy prawomocne pozwolenia na budowę nowych parków handlowych w różnych regionach Polski. Nowe obiekty powstaną w Namysłowie, Tarnowskich Górach oraz Poddębicach.
[Polska] Polacy kochają centra handlowe?artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polacy kochają centra handlowe?
W Polsce nie spada zainteresowanie galeriami handlowymi a popyt generuje podaż. Znajdujemy się w czo...
Belgijski inwestor kupił Europę Centralną, największe centrum handlowe w Gliwicach artykuł
Pokaż artykuł
Belgijski inwestor kupił Europę Centralną, największe centrum handlowe w Gliwicach
Kolejne wielkie centrum handlowe w Polsce zmienia właściciela. Belgijski fundusz Mitiska REIM kupił największy kompleks tego typu w Gliwicach – Europa Centralna. Obiekt o powierzchni najmu 67 tys. mkw. jest strategicznie zlokalizowany na skrzyżowaniu dwóch autostrad A1 i A4, na nieruchomości o powierzchni 27 ha. Europa Centralna, to jedno z największych centrów handlowych w województwie śląskim.
W Gorzowie Wielkopolskim został otwarty pierwszy park handlowy sieci Vendo Park [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W Gorzowie Wielkopolskim został otwarty pierwszy park handlowy sieci Vendo Park [ZDJĘCIA]
W Gorzowie Wielkopolskim został otwarty pierwszy park handlowy sieci Vendo Park rozwijanej w Polsce przez Trei Real Estate Poland. Tym samym mapa handlowa największego miasta w województwie lubuskim wzbogaciła się o popularne miejsce zakupów typu convenience. Małe formaty dedykowane wygodnym, codziennym zakupom to najszybciej rozwijający się segment w kraju. Parki handlowe stanowiły w pierwszym kwartale br. aż 69 procent budowanej powierzchni w sektorze retail.
Napollo na finiszu komercjalizacji nowego N-Parku w Piotrkowie Trybunalskimartykuł
Pokaż artykuł
Napollo na finiszu komercjalizacji nowego N-Parku w Piotrkowie Trybunalskim
Napollo kończy komercjalizację kolejnego N-Parku. Nowy obiekt powstaje w Piotrkowie Trybunalskim, a jego otwarcie planowane jest na II kwartał 2023 roku. Prawie 100 proc. proc. powierzchni najmu pierwszego N-Parku w Piotrkowie Trybunalskim zostało już skomercjalizowane.
Dwa nowoczesne parki handlowe, w Zabrzu i w Gliwicach, zostały pozyskane przez prywatnego inwestoraartykuł
Pokaż artykuł
Dwa nowoczesne parki handlowe, w Zabrzu i w Gliwicach, zostały pozyskane przez prywatnego inwestora
Kolejna transakcja na rynku powierzchni handlowych w Polsce. Dwa nowoczesne parki handlowe w województwie śląskim, jeden zlokalizowany w Zabrzu a drugi w Gliwicach, zostały pozyskane przez prywatnego inwestora.
[Polska] Szykuje się intensywny kwartał na rynku nieruchomości handlowychartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Szykuje się intensywny kwartał na rynku nieruchomości handlowych
Po spokojnym III kwartale rynek nieruchomości handlowych przyspieszy. W IV kw. deweloperzy mogą odda...
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientówartykuł
Pokaż artykuł
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientów
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) alarmuje, że klienci coraz częściej są zmuszani do płacenia za parking w centrach handlowych – chociaż najemcy pokrywają koszty prowadzenia parkingu w ramach kosztów wspólnych. W ostatnich tygodniach takie opłaty wprowadziły m.in. CH Karolinka w Opolu, CH Posnania czy ETC w Swarzędzu. Takie praktyki to nie tylko utrudnienie dla klientów galerii handlowych, ale w długim terminie istotne zmniejszenie ruchu w danym obiekcie. To działa bezpośrednio na niekorzyść najemców sklepów i punktów usługowych, którzy co miesiąc opłacają całość kosztów prowadzenia parkingu.
Inwestorzy poszukują bezpiecznych projektówartykuł
Pokaż artykuł
Inwestorzy poszukują bezpiecznych projektów
Wysokie koszty finansowania inwestycji oraz inflacja, która negatywnie wpływa na koszty budowy i rentowność projektów przyniosła spadek aktywności inwestycyjnej niemal we wszystkich sektorach rynku nieruchomości w Polsce. Na działania podejmowane przez inwestorów bezpośrednio przekłada się też kondycja, w jakiej znajdują się poszczególne segmenty rynku. W ostatnim czasie najmocniej wyhamował rynek biurowy. Zarówno pod względem inwestycyjnym, jak i popytowym zwolnił również sektor magazynowy.
[Polska] Stabilny rozwój rynku handlowego w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Stabilny rozwój rynku handlowego w Polsce
Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowuje rynek powierzchni handlowych w Polsce...
Mniej klientów odwiedza galerie i centra handlowe w Polsce. Spadki są we wszystkich województwach [BADANIE]artykuł
Pokaż artykuł
Mniej klientów odwiedza galerie i centra handlowe w Polsce. Spadki są we wszystkich województwach [BADANIE]
W trzecim kwartale br. ruch w centrach i galeriach handlowych spadł o blisko 12,4% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. W tym samym czasie zmniejszyła się liczba unikalnych klientów – o prawie 10% rdr. Natomiast częstotliwość zakupów minimalnie wzrosła w dwóch województwach, a w pozostałych odnotowano nieznaczne spadki. Skróceniu uległ przeciętny czas trwania wizyty – o 18 sekund, a także średni łączny czas pobytu w placówce – o ponad 5 minut.
W tym roku powstało 37 nowych obiektów handlowych [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W tym roku powstało 37 nowych obiektów handlowych [RAPORT]
Od początku tego roku na krajowym rynku handlowym do użytku oddano 37 nowych obiektów, a 12 rozbudowano – wynika z najnowszego raportu CBRE. Większość to parki zlokalizowane w mniejszych miejscowościach.
[Poznań] Galeria Dębiec – zintegrowane podejście do inwestycjiartykuł
Pokaż artykuł
[Poznań] Galeria Dębiec – zintegrowane podejście do inwestycji
Stolica Wielkopolski to jeden z najbardziej nasyconych powierzchnią handlową obszarów na mapie Polsk...
Polski rynek handlowy atrakcyjny dla firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniejartykuł
Pokaż artykuł
Polski rynek handlowy atrakcyjny dla firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej
Centra handlowe w Polsce kuszą nie tylko globalne marki i znane brandy. Na nasz rynek coraz chętniej spoglądają także firmy z krajów bałtyckich oraz z Ukrainy. W II kw. roku eksperci Colliers wspierali debiuty litewskiej marki Candy POP, która otworzy pierwsze lokale w Złotych Tarasach oraz Westfield Mokotów w Warszawie, a także marki modowej Solmar, której produkty będzie można kupić w poznańskim centrum handlowym Posnania.
[Polska] Polska przyciąga marki z różnych części Europy. Rośnie znaczenie i udział oferty gastronomicznej w centrach handlowych. Na popularności zyskują nowe koncepty handlowe i projekty wielofunkcyjneartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polska przyciąga marki z różnych części Europy. Rośnie znaczenie i udział oferty gastronomicznej w centrach handlowych. Na popularności zyskują nowe koncepty handlowe i projekty wielofunkcyjne
Na koniec III kw. 2017 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 13,5 m...
REKLAMA